En tankeställare! Kom ihåg...

gott folk att titta er om kring när ni handlar saker så ni inte handlar eller gör lika som nån annan... De är inte uppskattat hos vissa! Tänk på de när ni köper ny bil, kläder, inreder hemmet att absolut inte göra som nån annan!
Men herregud hör ni hur de låter?
Fjortisfasoner. Alltså så där höll man väl på när man var en barnunge. Du får inte härma mig...hahahahahahaha!
Nästan lite patetiskt!
Men de flesta handlar ju sina saker på IKEA/Borlänge (kupolen) eller någon närliggande affär så hur skulle man kunna köpa nåt som INGEN annan har..Tell meee...
De är ju tur att vissa människor har ett helt orginellt hem eller liv, som ingen annan har. Man måste väl få sina ideer från nånstans, eller?
Jag tar åt mig bara för att jag vet att jag gör lika som många andra, men de är ju för att jag tycker att de är fint eller praktiskt! Jag har en som jag kikar på lite inredningstips och de är Maria Runesson,på hennes blogg, hon har nog de finaste hemmet i byn. Eller nä de har Annica och Mattias (tror jag han heter). De är mitt drömhus!
Alltså om nån gör lika som mig så blir jag ju bara glad och rörd eftersom då vet jag ju att de jag gör/köper är fint...eller? Har man dålig fantasi så kanske man måste få lite inspiration från andra... Tänk om man hade sån bra fantasi som Ulrika Bertils har, kan man inte gå en kurs så man kan utveckla fantasin lite.
Kommentera gärna detta som jag har skrivit så får jag veta hur ni tycker... Om de bara är jag som är knäpp eller?

Nu ska jag dammsuga innan de blir lite småfix ute. Plocka av mera vinbär, klippa gräset, plocka bort alla äpplen.
Sen blir de fotbollsmatch för Melwin.
Mormor och morfar skulle komma om de hinner från sitt möte, de vill inte missa när Melwin spelar!

Puss och kram alla


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag är nog också som dig......läser många bloggar och tar efter lite här och lite där. Jag har då noll fantasi själv tycker jag. Det är väl klart att om man ser nåt man tycker är fint så tar man efter. Själv skulle jag bli glad och stolt om nån ville ta efter mig. Det måste ju betyda att jag har nåt som de gillar/tycker är snyggt. Som vi bor finns ju inte heller så många alternativ att handla på heller. Vi är många som handlar på Kupolen/ IKEA och skickar i diverse kataloger som dimper ner i brevlådan. Så att vara ensam om sina kläder till barnen är nog svårt om man inte syr själv. Kram

2009-08-30 @ 20:59:43
Postat av: Cicci

Jag tycker precis som du! Man får härmas... Alla härmas, även de som tycker att andra härmar dem, de har ju hittat inspirationen nånstans.. Herre gud så larvigt! Kram på dig!

2009-08-31 @ 08:35:06
URL: http://ragerasbasta.blogspot.com
Postat av: stefan

Vore kul att träffa en människa som inte har tagit efter en enda pinal utan kommit på allt helt själv, tyvärr existerar det ingen sån människa så jag e åxå som du Mona =)

2009-08-31 @ 18:32:44
Postat av: Sassa

Självklart är det hemskt att du tar efter andra... Nej då :) Klart att man ser hur andra gör och sedan kanske köper en lika eller liknande sak för att den är fin.. Är det inte så vi växer upp, vi lär oss av hur andra gör?? Så om man ser något fint är det väl ganska självklart att köpa likadant eller liknande! Jag blir smickrad av att någon vill köpa lika saker som vi har hemma eller kläder som jag har på mig! Självklart är det roligt när det händer!

2009-09-10 @ 23:31:53
URL: http://sassssaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0