Undrar vad....

man har gjort för fel.
Måste vara den sämsta mamman som finns.
Tycker att de är sååå tråkigt och jobbigt att Melwin är så dum mot alla han leker me.
Han ska ha allt, han ska mest osv. Han e så egoistisk. Barn i hans ålder kanske ska vara så här, men jag tycker inte att de andra barnen är så här, en del är de men inte alla.
Vad har jag gjort för fel i uppfostringen.
Idag sa han att han vill inte vara elak men han vet inte varför han är så. Hur ska jag göra för att få honom snäll?
eller hör de till hans trots.
Jag har gett honom hur mycket kärlek som jag bara kan sen han föddes, gör mycket saker med honom, kramas, talar om för honom hur mycket jag älskar honom, pratar lugnt med honom, skrikit åt honom. Enda gången som han lyssnar på mig är när jag skriker. VARFÖR!
VAD gör jag för fel?

Vill ju vara den bästa mamman ♥
Kram från en lessen Mona

Kommentarer
Postat av: maria

svårt de där mona. Tror nog du gör allt en mamma kan göra. De enda man kan göra tror jag e att berätta vad dom gör för fel och berätta o fråga hur han skulle må om hans kompisar gjorde så.O så att han kanske inte kommer att ha några vänner om han fortsätter. Men de går nog över ska du se. :) det är säkert en pojk som e väldigtbortskämd ;) he he precis som min o då kan de säkert bli jobbigt o inte få som dom vill som dom får hemma. Men jag förstår dej de e inte lätt. :( lycka till :) kram

2009-12-18 @ 14:02:29
URL: http://marialagerkvist.blogg.se/
Postat av: Mona

Ja visst e de kanske så Maria. Ja jag hoppas att de bara e "trots" MEn jag blir så lessen när han gör så. Förklarar varje dag att man inte an göra så. Sen kanske jag tjatar lite mycke på han me, kanske. Men vill ju att han ska lära sig. Jag har ju blivit mobbad när jag var lite, vill inte att han ska bli de för att han e så elak eller att han ska bli mobbare.

Men som du skrev de går nog över. Jag ska väl fortstta att förklara för honom!

Tack för ditt inlägg:)

2009-12-18 @ 14:10:45
URL: http://monagustafsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja du Mona ni gör allt som bra föräldrar ska göra han får vara med på allting. Men det är nog mycket trots att han är elak. Han menar nog inte att vara elak alla gånger. Det kan va tufft för honom att vara ensam kille på gatan oxå. Men det går över ska du se. kram på er alla

2009-12-18 @ 15:05:38
Postat av: Annika

Jag tror att det är trots. Inte beror det då på uppfostran heller. Han kanske känner att han måste bete sig så för att hävda sig bland tjejerna här också. Inte medvetet naturligtvis, utan det kanske bara blir så ändå för honom.

Jag tycker att lilltjejen min beter sig likadant stundtals hon också. Tror att mycket hänger ihop med åldern.

Det är då absolut inte ditt fel. Du är en BRA mamma ska du veta. Du bryr dig verkligen om barnen. Kram

2009-12-19 @ 22:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0